A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló a fejlesztő vezetés nyilvántartását segíti. Segítségével egységesekké válnak az elvárások, összemérhetővé a teljesítményértékelési eredmények és követhetővé az egyéni és csoportos fejlődés.
Miért is van szükség vezetői naplóra? Bármilyen fejlesztés, tervezés alapja a pontos dokumentáció. Csak a szisztematikus nyilvántartás teszi lehetővé az előrehaladás lemérést, a gyenge pontok feltárását, a javító intézkedések meghozatalát. A vezetői eszközök között éppen emiatt fontos szerepet kapnak a csekklisták, a vezetői beszélgetések és a teljesítményértékelés eredményeinek rögzítése. Ez természetesen történhet papír alapon, ami összefűzve egy vezetői naplót eredményez. A vezetői napló nem más, mint a dolgozóval folytatott célkitűző beszélgetések, értékelések és támogató beszélgetések dokumentációja.
A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló is a vezetői napló rendeltetését szolgálja – dokumentálja, nyomon követi és elemzi a dolgozók fejlesztésére fordított vezetői munkát. Abból fakadóan, hogy elektronikus, garantálja a vezetői értékelések egységességét, következetességét. Értékelést is végez, amin keresztül mind a dolgozó egyéni fejlettsége, mind a csoport és a vállalat fejlődése követhető. Ami eddig láthatatlan volt, most láthatóvá válik: mit tesz a vezető a dolgozó fejlesztéséért, hol vannak a dolgozó hiányosságai és mennyire közelítik meg az elvárt munkavégzési színvonalat.
Miért jobb az Elektronikus Vezetői Napló?
A célkitűzés, mérés és teljesítmény értékelés sokkal jobban működik, ha a folyamat írásban is nyomot hagy maga után. Az írásbeli nyomon követhetőség a tudatos vezetői munka egyik legfontosabb támasza. Ezt a nyomonkövetést teszi lehetővé elektronikus formában a Quick Employee Evaluation, a helyzetfüggő vezetésre építő Elektronikus Vezetői Napló.
- A dokumentáció teszi lehetővé, hogy mind a beosztott, mind a vezető komolyan vegyék azt, ami az értékelő beszélgetéseken elhangzott.
- A Quick Employee Evaluation lehetővé teszi az előrehaladás nyomon követését, a megalapozott dicséretet, a tervezhetőséget, érezhetővé teszi a sikert.
- A dokumentáció teszi lehetővé a vállalatvezetők számára az alsó és középvezetők vezetői munkájának áttekintését, támogatását.
A papír alapon végzett dokumentáció azonban csakhamar átláthatatlanná válik. Az eredmények nyomon követése, kiértékelése, elemzése a vállalatvezetés számára szinte lehetetlen.
A Fejlesztő Vezetéshez olyan eszközre van szükség, amely nem csak a célok elérését, hanem az ahhoz vezető készségek fejlettségét is nyilvántartja.
Mindezt elektronikus formában, egységes elvárások szerint kell tennie. Olyan eszközre van szükség, ami a felsővezetők számára is lehetővé teszi a vezetői munka ellenőrzését.
Hogyan segíti a Quick Employee Evaluation a készségek fejlesztését?
Természetesen léteznek teljesítmény értékelő szoftverek, ezek azonban gyakran csak a végeredményt, az elvárások teljesítését rögzítik. Nem teszik lehetővé az elvárások teljesítéséhez szükséges készségek fejlődésének rögzítését.
Olyan ez, mintha a futball edző csak a gólokat követelné, de semmit nem tudna arról mondani, hogy mit tegyenek másképp a játékosok ahhoz, hogy be tudják lőni a gólokat.
A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló azonban pontosan a készségekre figyel – így lehetővé teszi a fejlesztő vezetői munkát.
Amennyiben az elvárások teljesítését rendszeres időközönként rögzítjük, megkapjuk a dolgozó fejlettségi mátrixát. Tudni fogjuk, hogy egy-egy részfeladatot milyen százalékos arányban teljesít hibamentesen a dolgozó.
A fejlettségi mátrix jelenti azt a térképet, aminek mentén a fejlesztő vezetés tervezetten elindulhat. A vezető feladata, hogy lépésről lépésre növelje a dolgozónál a munkavégzés hibamentességi százalékát. A Quick Employee Evaluation szoftver lehetővé teszi az aktuális munkavégzés minőségének rögzítését az elektronikus ellenőrző listák alapján.
Milyen előnyökkel jár az Elektronikus Vezetői Napló alkalmazása?
1. A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló kikényszeríti az elvárások standardizálását
A tapasztalat azt mutatja, hogy ugyanabban a munkakörben dolgozók felé a vezetők eltérő elvárásokat támasztanak. Ami az egyik műszakban kötelező, az a másikban nem fontos. Az Elektronikus Vezetői Napló munkakörönként csak egy elvárásrendszert engedélyez minden vezető számára. Az elvárások standardizálásra kerülnek, ami a hatékony és hibamentes munkavégzés alappillére. (Lásd még: lean menedzsment, kaizen, 5 S módszer).
2. Az elektronikus űrlap hozzájárul a hibamentességhez
Minden elektronikus űrlap előnye, hogy nem lehet hibásan kitölteni. A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló esetében ez azt jelenti, hogy a hozzárendelt szempontoknak kötelező értéket adni, nem lehet őket átugrani. Így az értékelés mindig teljes lesz, minden fontos szempontot értékelni kell.
3. Az adatok egyetlen helyen hozzáférhetőek és ellenőrizhetők
A QuickEE Elektronikus Vezetői Napló minden dolgozó eredményei egy helyen vannak nyilvántartva. A vállalatvezetők bármikor megnézhetnek bármilyen értékelést. Így pontosan kontrollálható a vezetői munka elvégzése is – fény derül arra, hogy a vezetők milyen rendszerességgel foglalkoznak a beosztottak fejlesztésével, visszajelzések adásával.
4. A képzési és fejlesztési igények könnyen összesíthetők
Az összesített adatokból könnyen kiderül, hol kell csoportos oktatást, képzést, tréninget tartani. A vezetői beszélgetések lezárásaként rögzítésre kerülnek a képzési igények is. Az információkból hamar összeállítható a képzési terv és pontosan meghatározható a képzési költségvetés is.